Ułatwienia dostępu

Rozoom

Pomnóż i zajmuj nowe lądy. Bądź szybszy niż Twój rywal!

Pomnóż i zajmuj nowe lądy. Bądź szybszy niż Twój rywal!

A może zagramy? Dzieciaki i dorośli. Weźcie dwie kostki, dwa długopisy w różnych kolorach i naszą, cogiteonową planszę. I do boju! Rzucajcie, mnóżcie, zajmujecie terytoria, omijajcie przeszkody, zdobywajcie zasoby i wysyłajcie do akcji komandosów. Jeśli los Wam będzie sprzyjał i pomożecie mu swoimi umiejętnościami staniecie się władcami IMPERIUM MNOŻENIA.



“Imperium mnożenia” to nasza wersja znanej tu i ówdzie gry ćwiczącej umiejętność mnożenia. Dodaliśmy do niej kilka atrakcji oraz wzbogaciliśmy ją o mini-dawkę strategicznego planowania. Wystarczy wydrukować i już można się bawić (i uczyć) – w szkole na lekcjach i przerwach, w domu, na wycieczce lub wakacjach, także w samochodzie (ale bez udziału kierowcy) i podczas wizyty u dziadków.

Wersja, którą Wam oddajemy przeszła wprawdzie kilka wewnętrznych testów, ale nadal mogą się trafiać drobne (tak zakładamy:) wątpliwości i niedociągnięcia. Modyfikujcie ją więc według własnych potrzeb, a uwagi zgłaszajcie przez nasz FB – www.facebook.com/cogiteon.

Jak zostać Imperatorem?

POTRZEBUJESZ:

  • dwie kostki do gry

  • dwa długopisy (lub kredki, pisaki) w dwóch kolorach

  • naszej planszy

JAK GRAĆ?

  1. Zaczyna młodszy gracz. Wybiera swój kolor. Rzuca obiema kostkami.

  2. Zaczynając od punktu startu w swoim kolorze gracz zaznacza na planszy prostokąt – zajęte pole. Długość jego boków wskazały kostki, np. wyrzucono 3 i 4, czyli można zaznaczyć prostokąt o bokach 3 na 4 kratki (lub 4 na 3). Prostokąt ten nie może otaczać punktu startowego drugiego gracza.

  3. W środek zaznaczanego prostokąta gracz wpisuje jego powierzchnię, tzn. ile on zajmuje kratek (wynik mnożenia).

  4. Gracze grają na przemian. Teraz więc drugi gracz wykonuje rzut i zaznacza prostokąt, zaczynając od swojego punktu startu.

  5. Każdy następny prostokąt danego gracza musi dotykać boku któregoś z poprzednich jego prostokątów. Nie wystarczy jeśli dotykać się będą tylko wierzchołki.

  6. Rozwój imperium może natrafić na przeszkody (puszcza, góry, pustynia – kolor szary). Żaden z prostokątów nie może obejmować kratek, na których znajduje się przeszkoda, ale może z nimi sąsiadować.

  7. W budowaniu imperium ważne jest pozyskiwanie wiedzy i zasobów (żyzne pola, sady, minerały, nauka – pola niebieskie). Jeśli prostokąt gracza obejmie w jednym ruchu całe pole niebieskie – gracz wpisuje sobie pole powierzchni tego prostokąta pomnożone przez liczbę na polu niebieskim.

  8. W armii gracza znajduje się jeden doborowy oddział komandosów. Gracz ma możliwość użycia go zamiast rzutu kostkami. Oddział można wstawić w dowolnej, wolnej komórce pola gry o rozmiarach 1 na 1.

  9. Jeśli gracz wyrzuci obiema kostkami 1 – otrzymuje pomoc od zaprzyjaźnionego władcy. Zaznacza ten prostokąt i ma dodatkowy rzut kostkami.

  10. Jeśli gracz nie ma miejsca na zaznaczenie wylosowanego prostokąta – traci kolejkę. Trzy utraty kolejki pod rząd oznaczają, że gracz musi zakończyć grę. Gra trwa dalej dopóki drugi z graczy nie zapełni planszy lub nie utraci trzech kolejek pod rząd.

  11. Na koniec gracze sumują powierzchnię swoich pól. Wygrywa ten, kto zbuduje większe imperium.

Kliknij i pobierz obrazek w PDF

Kliknij i pobierz obrazek w PDF

Podobne artykuły